Wie immer lässt Jeep die Katze sehr spät aus dem Sack, jetzt kam die Bestätigung, es wird dieses Jahr wieder einen 60-Sekunden Spot geben. Lassen wir uns mal überraschen, was kommt......
Super Bowl 2023 - Jeep ist wieder mit dabei!
-
-
Ich glaube Jeep wäre besser beraten die Millionen des Werbespots in das Gehalt von ein paar IT-Fachleute zu investieren....
Betätigungsfelder gibt es ja reichlich, wie jeder in diesem Forum nachlesen kann.
-
Auf Facebook ging der Superbowl Spot gerade online, was sagt ihr dazu?
-
-
Hmm, der Spot haut mich irgendwie nicht gerade vom Hocker.
Wirkt trotz der klar "modernen" Botschaft und der Umsetzung nach aktuellem Stand irgendwie sehr altmodisch. Meine erste Assoziation war der "Toyooootaaaaaa"-Werbespot aus den 80ern/90ern mit diversen Tieren.
Außerdem ist insbesondere der Wrangler wie auf Safari in Szene gesetzt. Das führt aus meiner Sicht auch nicht zu einem guten Image und selbst wenn man die elektrische Antriebsform als umweltschonend darstellen wollte, funktioniert das in meinen Augen nicht. Ich mein, die Tiere atmen vielleicht keine Abgase ein und die Ziege tanzt cool mit, aber mal ehrlich...
Holt mich irgendwie nicht ab. Über den Gladiator-Spot mit Bill Murray konnte ich wenigstens noch lachen. Der aktuelle Spot wirkt auf mich zu bemüht.
Aber die Geschmäcker sind bekanntlich verschieden.
-
-
Da geht es wieder hin, das Geld...
Ganz witzig mit den Tieren, aber was hat das noch mit dem Jeep Spirit zu tun, das ist ja völlig abgehoben. 2020 dagegen legendär, 2021 auch ok.
-
Das ist es, das Geld...
für das fehlende Navi in der Avenger 1st Edition und eine ordentliche Kommunikation bei der Markeinführung. Und für einen guten Super Bowl 2023 Spot wäre vermutlich auch noch etwas übrig gewesen.
-
So ganz nebenbei nutzt Stellantis den Superbowl, um den zum ersten Mal der Öffentlichkeit den vollelektrische RAM Truck zu zeigen.
[Externes Medium: https://youtu.be/6iaUoJUdTk4] -
Presse -Statement von Jeep zum Spot "Electric Boogie":
ZitatJeep Super Bowl commercial 2023 press release declarations:
“This new campaign showcases our global 4xe electrification portfolio by capturing and celebrating the fun, light-hearted spirit of the Jeep brand,” said Christian Meunier, Jeep brand CEO. “We continue to design and develop the most capable and sustainable Jeep SUVs to date, and this is why we say that 4xe is the new 4×4. This is a forward-thinking strategy, on our path to becoming the leading zero-emission SUV brand in the world and ensure that millions of Jeep fans continue to have a planet to explore, embrace and protect.”
“We’ve brought ‘Electric Boogie’ into the future with our new generation of 4xe electrified line-up to inspire our drivers and a new generation of listeners through a song and dance that embodies the adventure, spirit and passion that our consumers hold for the brand,” said Olivier Francois, Global Chief Marketing Officer, Stellantis. “Authenticity is one of the Jeep brand’s core pillars, so it was extremely important to us to release this modernized version of ‘Electric Boogie’ with singer Marcia Griffiths, whose first recording of the song nearly 40 years ago made a huge impact on popular culture. We’d like to think of the commercial as a natural extension of our acclaimed “Earth Odyssey” spot, with our Jeep 4xe vehicles and the animal kingdom getting in rhythm with nature.”
Said Shaggy, “I’m honored to have the opportunity to produce a new, updated version of this iconic song. I grew up hearing “Electric Boogie” often; it was a family favorite in my household. The version performed by yet another legend, Marcia Griffiths (formally of I-Threes – the background singers with Bob Marley and the Wailers) and remixed by the Miami Sound Machine became a worldwide hit.
Added Shaggy, “Over the years I’ve become close friends with Marcia so I was very excited when the Jeep brand asked me to remake a 2023 updated version of this classic for their new campaign. Our collective aim was to put the spotlight on Marcia and her remarkable voice while capturing the authentic culture that the song represents. By also including the talented voices of three emerging artists, Amber Lee, Jamila and Moyann, who compliment Marcia’s original iconic vocal, the result feels fun, fresh and energetic.”
“When I first recorded a remixed version of Electric Boogie in the ‘90s, I never could have imagined that it would inspire a dance that still resonates with fans many decades later,” said Marcia Griffiths. ”Having the opportunity to bring the song back in a modern style to new audiences in collaboration with the amazingly talented Shaggy and together with Amber, Jamila and Moyann during one of the biggest television events around the world, has provided me with another once-in-lifetime opportunity.”
“Having Jeep use our father’s classic composition “Electric Boogie” in their Big Game spot is a massive collaboration,” said Abijah Livingston, son of Bunny Wailer. “To see our father’s musical legacy and one of his most iconic songs associated with such a great event and brand is very exciting and makes us all very proud.”
-
Ich war mal auf die Reaktionen aus USA gespannt, aber auch da scheint der Spot nicht besonders gut aufgenommen worden zu sein. In den Rankings und Ratings, die ich auf die Schnelle im Netz durchgegangen bin, wurde der von Jeep nicht erwähnt. War vielleicht doch zu modern und ist deswegen nicht verstanden worden. Die Assoziation mit der Ziege (engl. Wort für Ziege = Goat --> G.O.A.T steht im Englischen auch für Greatest Of All Time) dürften auch in USA nur die wenigsten geschnallt haben. Auch die anderen Messages, wie z. B. "I teach you the electric slide" sind wahrscheinlich im Nirvana verpufft. Schade, ich fand den Spot eigenlich echt witzig und unterhaltsam gemacht.
-
Jetzt mitmachen!
Sie haben noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registrieren Sie sich kostenlos und nehmen Sie an unserer Community teil!